Brzdový systém Dual CBS

Honda vyvinula duální kombinovaný brzdový systém Dual CBS v roce 1993 a jeho nejnovější provedení se používá u supersportu VFR 800 FI.

Supersportovní motocykl Honda VFR 800 FI používá na každém brzdovém kotouči třípístkové třmeny, které řídí dvojice nezávislých, a přesto propojených hydraulických okruhů (Dual CBS). Oba vnější pístky třmenu přední brzdy se ovládají přímo páčkou na řídítkách, zatímco střední pístek třmenu zadní brzdy je aktivován sekundárním brzdovým válcem uchyceným na levém předním kluzáku vidlice. Vnější pístky zadního třmenu a střední pístky předního třmenu jsou ovládány přímo brzdovým pedálem. Odpovídající tlak na střední pístek zadního brzdového třmenu reguluje třístupňový redukční ventil. Systém Dual CBS je dole vybaven zpožd'ovácím ventilem umístěňým mezi brzdovým válečkem nožrí brzdy a středním pístkem pravého brzdového třmenu Levý brzdový třmen je aktivován přímo béz zpoždění. Pravý brzdový třmen je aktivován postupně s nárůstem tlaku na pedál. Díky tomu nedochází při mírném brzdění nožním pedálem k tzv. ponořování přídě supersportu a s tím související ztrátě ovladatelnosti.

Balšája těchnika, da?