Motorkářova KPZ

    Kdož nebyl skautem, junákem nebo jiným zálesáckým tvorem v určité etapě života ( pro mnohé to byly doby předpubertální, některým to zůstalo dodnes) asi neví, co to KPZ je. Krabička poslední záchrany. Když selžou všechny ostatní pokusy, znalý kotlíkář zaloví v teleti a vytáhne ve voskovaném papíře zabalené, blíže neidentifikovatelné cosi, co obsahuje spoustu rozmanitých a potřebných věcí, z nichž alespoň jedna zaručeně pomůže řešit současný problém.
    Motorkáři s sebou vozí také spoustu rozmanitých drobností, které mohou usnadnit život nebo ho i zachránit, mohou pomoci dojet alespoń do servisu nebo k pumpě, proto se pokusím některé popsat. Nebudu se zmiňovat o samozřejmostech jako je motolékárnička, několik pojistek, žárovky, svíčka a to nejnutnější nářadí.
    Každý motorkář to bere jinak. Některý  s sebou vozí spoustu blbinek s myšlenkou, co kdyby se hodily. Další jenom to nejnutnější a ty největší démoni vůbec nic. Na jejich strojích se totiž nic nekazí a kdyby opravdu něco, mám mobil, vole, ne?
Pokud jedeme někam dál , vždy se vyplatí :

wd40.jpg (15487 bytes) ANTIPICH, WD 40, ZAPALOVAČ
Druhotný efekt kosmického výzkumu je Vám asi znám. Občas nám nadělí pár opravdu užitečných věcí  (suché zipy, karbonové technologie..). mezi jednu z nich patří i WD40 - to číslo znamená počet kombinací než se našla látka s požadovanými vlastnostmi. WD 40 je geniální roztok, rozpouští, povoluje, maže, čistí, vytěsňuje vodu..kdo ho zná, nosí všude sebou. Stačí ve 2 cl stříkačce nebo flakónu, není třeba se tahat s celým sprejem. Antipich je osvědčený na autech. Několikrát mě oprostil od výměny kola ve sviňským počasí a jezdil jsem na něj ještě 3 měsíce...v autě to funguje. Na motorce jsem to ještě nezkoušel   - naštěstí - ale jeden známej ano a moc mu to nepomohlo. Záleží samozřejmě na velikosti defektu. Pokud se vám podaří prorazit kolo nebo velký defekt, nic vám nepomůže..většinou sebou stejně majznete. Jestliže však pouze chytnete hřebík a ustojíte to, mohl by vám antipich pomoci. Zapalovač se hodí a nejenom kuřákům - doporučuji některou ze značek, která opravdu funguje, např. Zippo. Natavit, ohnout, nahřát, vysušit nebo jenom zapálit ... 
gumky.jpg (13189 bytes) PREZERVATIV
Na co by se asi tak mohl hodit, že? No přece na vodotěsné uschování veškeré elektroniky, co máte po kapsách, bankovek a všeho co nesmí zmoknout, když zrovna leje a vy máte nepromok doma v suchu. Na motorce se může hodit k zabalení zlobivého konektoru, místo těsnícího kroužku apod..šikovný motorkář si použití vždy najde. A nakonec nesmím zapomenout na primární účel prezervativů, ono chytit nějakého kůrovce se v nejlepším případě doma špatně vysvětluje. ( prkýnka na veřejném WC nebo kde já to vlastně chytil?) 
hadice.jpg (11750 bytes) HADICE, HLINÍKOVÁ SK PÁSKA, PLASTOVÉ SK PÁSKY, PUNČOCHA
Elektrikářské SK pásky se hodí k přichycení kabelů, ke stažení drátů a nevím čeho ještě. Strčíte je v mašině kamkoliv a drží opravdu statečně. Al SK pásky - hadice a cokoliv dalšího. O punčoše se vypráví neuvěřitelné příběhy, rozsah použití je veliký - od sítka, přes hnací řemen až po nezničitelné popruhy..Hadice pomůže s benzínem, vodou a v případě nouze je možno nakapat zapálenou gumu do uvolněného spoje, na místo chybějícího těsnění apod..taky se s ní dá ledacos uvázat.
znamky.jpg (11030 bytes) PSÍ ZNÁMKY, BODY WARM
Seženete v lepším ARMY SHOPU, nechte si na ně vyrazit jméno, rodné číslo a krevní skupinu. Může vám to zachránit krk. (jenže při transfůzi určitě použijí nulku, na nic jiného by nebyl čas). Navíc je to stylové.
Body warm - hliníková fólie - je tip odkoukaný od horolezců. Může zpříjemnit čas čekání na pomoc někde v poli, při ranních teplotách okolo 5 °C...nebo zabránit ztrátě tepla při nehodě tobě nebo někomu jinému odkázanému na tvou pomoc. Další tip přišel mailem: pokud překvapí studené počasí málo oblečeného mašinistu (např. pokud se protáhne výlet s přítelkyní a v noci je kosa..), můžeš si za bundu (triko i kalhoty atd..) vložit časopis , noviny apod., zamezí to zápalu plic...
dest.jpg (13716 bytes) TEKUTÉ STĚRAČE
Všichni jsme už chytli pořádnej liják, tak víte, jek hnusný to je. Pokud navíc nosíte brýle, je to hnus dvojnásobnej. Rukavicí pořád otírat helmu, která je lehce pootevřená, protože i při sebelepší ventilaci se zevnitř orosí..pak se orosí i brýle a to je pak o hubu. Tekuté stěrače změní povrchové vlastnosti plexiskla tak, že se voda nesráží do kapek, ale vytvoří film, přes který je slušně vidět. Cokoliv co pomůže k bezpečnosti jízdy je vítáno.

Ať si každý vybere, co se mu hodí. Bahňáci na svých endurech mají jiný žebříček hodnot než kelímkáři nebo šopristé (ti potřebují hlavně slunce, teplo a diváky..) a proto uvítám každý nápad do této rubriky. Používáte něco co tu není a co se sakra hodilo? Napiš mi a já to zveřejním..


a protože internet je mocný nástroj, zde je další zkušenost, která přišla mailem:

Jevíčští orli zdraví Mecana, 

http://web.telecom.cz/jevicstiorli
v tvém článku "Co sebou na cesty" jsou dobré rady, ale já mám jednu další. Týká se to lepení kol. Byli jsme letos na srazu v kempu Apolo u Lednice. Před Lednicí silničáři spravovali kousek silnice a asi 2 km byli sypané jemným štěrkem. O tomto druhu opravy si myslím svoje. Pomalu jsme projeli. Po příjezdu do kempu jen z naší skupiny dvě pneu propíchnutý kamínkama. Říkám si ještěže vozím antipich - spray, mám ho pod sedátkem už 5 let. Po použití se s dírou nestalo nic, to jsme motorku zvedli (v rukách, protože nemá hlavní stojan) a protočil jsem zadní kolo, aby se přípravek dostal všude. Nic. Říkám si asi je starý, ale další dva kluci taky s antipichem nepochodili. Kámoš pneuservisák měl sebou knoty a jehlu na opravu bezdušových pneu. Tak jsme zalepili mou a ještě jednu motorku. Někdo tam píchnutý kolo odmontoval, sehnal auto a celý zadní kolo vezl do pneuservisu, ale co chceš dělat někde v cizině. Antipich je dobrej na nafouknutí takto zalepeného kola, protože vozit sebou pumpu, to asi ne. Byl jsem docela překvapenej jak ten spray nafoukel zadní 190-tku gumu - 1,9Atm. Což je sice málo (mám mít 2,9Atm), ale k nejbližší benzince dojedeš v pohodě, jen v zatáčkách pozor. Po cestě domů jsem píchl ještě jednou před Boskovicema. Za 17 let co jezdím na mašinách jsem pích jednou a za jeden víkend hned dvakrát - smůla. Tak jsme dali knot, kámoš zajel k pumpě pro antipich, nafoukli jsme kolo a dojel jsem do Boskovic, gumu jsem dofoukl a bez dalšího defektu dojel domů uf.
     Proto doporučuji na cesty sadu na lepení bezdušových pneu - jehla, knoty a lepidlo. Tu moji sadu ti posílám na fotce v příloze, cena je od 150 do 300 Kč (tato stála 250). Na obalu je návod, je to velice jednoduchý, knot navlíkneš do jehly presně na polovinu, namažeš lepidlem a vrazíš ho do díry:-))) (něco mi to připomíná), ale jen tak na půl, aby vyčnívali konce ven, udělá vlastně takovou smyčku vevnitř v gumě a oba konce vyčnívají ven, vytáhneš jehlu, knot tam zůstane, vyčnívající konce pak lehce zastřihneš, nafoukneš gumu a jedeš. Myslím si, že za ten klid tato investice stojí. Teď vozím spray i knoty a jehlu a věřím, že když toto všechno mám tak se mě defekty budou vyhýbat :-))).  Marek

díky

Mecan