Slovensko, Maďarsko - Miskolc Tapolca 5. - 9.8. 2002

V kempu v Piešťanech, docela pohoda. Špekáčky a pak na pivo to je co..... V lázeňské komplexu je fakt pěkně.

Piešťany a ještě jezírko plné žab a rybek.

V pondělí 5.8.02 jsme s Vlasťou a jeho věrnou spolujezdkyní Květou vyrazili na krátký výlet po Slovensku a Maďarsku.

První den jsme dojeli do Piešťan. Z Olomouce je to asi 150km, ale my jsme najeli trošku víc. Dorazili jsme na místo a ubytovali v kempu za přibližně 400SK/den  za dva stany, dvě motorky a tři lidi. Přijeli jsme večer, takže jsme stihli postavit stany, opéct nad ohněm pár buřtíků a zasunout několik piveček. Tím den skončil.

Ráno po probuzení jsme se vydali na prohlídku lázeňské kolonády a města. Je to malé město a po kolonádě se špatně projíždí na motorce, takže jsme šli pěšky.

Město nás moc nezaujalo, nic moc k vidění a všude hodně špíny. Za to komplex lázní, tak to je jiné kafe. Krásné domy, hotely, jezírka, květiny, všude čisto. Taky už té Slovenštiny nebylo tolik, respektive slovensky už mluvil jen obsluhující personál. Za stoly už seděli většinou naši bohatší západní sousedé, kteří po rozměnění eura dostali dvě tašky Slovenské měny a šli si užít.

Další den jsme se přesunuli do kempu „ Podhradí“ u města Rožňava. Celý den pršelo a tak jsme toho po přibližně 300km jízdy v silném dešti měli opravdu dost. Později jsme zjistili, že naším příjezdem začali v této oblasti záplavy. Ubytovali jsme se v chatce za 100SK/os a čekali na další den, který snad přinese lepší počasí.

Plánovali jsme návštěvu termálního koupaliště „Miskolc-Tapolca“ v Maďarsku.

Ráno jsme tedy sedli na stroje a vyrazili. Bylo pod mrakem a déšť na sebe nenechal dlouho čekat. Po příjezdu na místo se ovšem ukázalo i sluníčko a tak jsme půl dne strávené v areálu termálního koupaliště prožili příjemně.

Areál je pěkně spravený a koupání v bazéncích s teplou vodou kolem 38C částečně  vybudovaných v jeskyních patří k nevšedním zážitkům. Dojem kazilo jen příliš mnoho lidí což se ovšem v době prázdnin dalo čekat.(doporučujeme návštěvu mimo prázdni)  Vstupné do tohoto areálu bylo asi 200Kč/os na celý den.

Kolem 17h jsme se vydali na cestu zpět do kempu. Protože opět začalo pršet, rozhodli jsme se přesunout do kempu ve Velké Lomnici. Cestou zase v dešti a při přejezdu výše položených míst s teplotou kolem 10C jsme si v duchu malovali krásný penzionek pod Tatrami. Ten však zůstal jen snem. Noc jsme strávili pod stanem za trvalého deště. Alespoň večer po příjezdu do Velké Lomnice jsme si zpříjemnili saunou a já i dobrou večeří s pivkem. Vlasťa s Květou byli tak schvácení, že do hospůdky vzdálené asi 200m už odmítli jejich nohy dojít a tak se jen odkutáleli do stanu.

Ráno po probuzení a ve stále trvajícím dešti jsme zbalili svých „pár švestek“ a znechuceni odjeli domů. Po 350km zase v dešti a při proplétání kolonama aut jsme unaveni dojeli domů a byli rádi, že jsme to „přežili.

I když při této dovolené k nám bylo počasí nepřívětivé, teď už vzpomínáme jen na to dobré. A já jsem si ověřil, že RT je určeno opravdu na cestování a při těchto podmínkách výrazně převyšuje svým komfortem většinu ostatních motorek. A myslím, že Vlasťa po této dovolené už nebude ani vteřinu pochybovat o zakoupení vyhřívaných ruček.                                                                                                                                                                                Viťa

Druhý den na malé projížďce po okolí Piešťan. Ten plakát nás docela zaujal - Rožňava. Miskolc. Areál koupaliště.