Suzuki RF900R   rf.gif (2897 bytes)

od: Meco  

Tak na tento stroj jsem se těšil hodně dlouho. Když jsem prodal Yamahu XJ600S Diversion, chtěl jsem konečně  něco bez kompromisů, něco kde by motor nemusel být pořád v červeném a něco, co není jenom do města a k čemu bych měl úctu. Váhal jsem mezi Hondou VFR 750, Suzuki RF900R a Kawasaki ZZR1100. I když je VFR pohodlnější a ZZR silnější, design RF to vyhrál. Navíc VFR má kdekdo, že. Bike je `94, měl natočeno 12.500 mil a získal jsem ho za 168.000 naspořených kaček.
rf900r.gif (47279 bytes)Cena poměrně vyšší, ale pro hovořil fakt, že nebyla nikdy bouraná ani spravovaná, což je pro mě  zásadní. Bike jsem po zakoupení pro kontrolu i ze zájmu rozhodil - nejspíš poprvé v jeho historii. Po důkladném prošmejdění jsem našel prasklej plast na spojleru pod motorem a uklepanej plastovej držák zadní kapotáže, kterej jsem stejně nejspíš zlikvidoval sám při demontáži. Pak jsem zajel do olomouckého Profibike zkontrolovat ventily, tlaky a karburátory a vyměnit původní řetězovou sadu, která byla po smrti. Tlaky v pořádku, ventily taktéž, karburátory vyčištěny a seřízeny, bez problémů. V rámci zimní údržby ještě olej, filtry, svíčky, výměna spojkové a brzdové kapaliny a gumy - protože už jsem úplně švorc, nasadil jsem Continentalky, na okruh to sice nebude, ale pořídil jsem nové obě za cenu zadní.   Při jízdě se bike chová skvěle. Ve městě se sice díky stylu brzda - plyn za chvíli ozývají  zápěstí a taky větší rejd pozlobí při výjezdu z garáže nebo parkování, ale to jsou mušky. Akcelerace je perfektní, taky se na ni podílí 139 koní a krouťák se kolem 4.500 ot. pohybuje při 80Nm  - takže netřeba příliš sledovat otáčkoměr. Maximálka je dle nervů pilota někde kolem 270 km/h - čehož jsem zatím nedosáhl, vždy jsem vyměkl při 250 Km/h. Kapotáž sice chrání slušně, ale vyšší postavy by při častých dlouhých cestách měli zvážit zakoupení plexi se spoilerem, mě osobně (183cm) proud vzduchu pere přesně do helmy. Brzdy jsou účinné a plynulé. Co mě opravdu překvapilo, je spotřeba. Pokud jedete slušně - tak do 160 km/h s občasnými výkyvy do 200 km, spotřeba nepřekročí 5,5 litru naturalu. Diversion si bral při 130 - 140 km/h 6,5 litru jen to mlasklo, byl jsem otrávenej a plnej much. Při srovnání s VFR se oba stroje jeví dost podobně. Oč je VFR pohodlnější, o to má RF víc síly. Ovšem na Motorcycle Online je srovnávací test, kde vyšlo lépe VFR - ale tam je srovnávali jako cestovní motocykly a to je pro RF nepřesné zařazení.

Problémy:

  • Při 4 - 5000 ot. se rozdrnčí nádrž a plexi. Lze odstranit podložením plexiskla a vyhrát si z uložením nádrže. Je to trochu otravné, když se z vašeho miláčka ozývají nežádoucí zvuky.  
  • Uvolňuje se jeden ze šroubů držících palivový uzávěr. (opět nemilá záležitost - protože přepnout na rezervu z 80 ti procent budete muset za jízdy, šmátrání po uvolněném kohoutu k bezpečnosti jízdy nepřidá..)
  • Mašinu nelze zahřát na provozní teplotu - jezdím s částečně zakrytým chladičem.
  • Kontrolka rezervy se zapíná velmi sporadicky - i když je v nádrži tak litr, obvykle je velmi optimistická. Až do dna..

Toť zatím vše, jinak samé radosti. 

Technické údaje:
Suzuki RF 900 R
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý
 řadový čtyřválec DOHC/4
Objem válců: 938 ccm
Výkon: 104 kW (139 k) při 11500 ot/min
Kroutící moment: 86 Nm při 4500 ot/min
Karburátory: 4 Mikuni, 36 mm
Převodovka: 5-ti stupňová
Sekundární převod: řetěz
Pohotovostní hmotnost: 226 kg
Objem nádrže: 21 litrů (5 litrů rezer.)
Pneu: 120/70 ZR 17, 170/60 ZR 17
Výška sedla: 80 cm
Zrychlení 0-100: 3,3 s
Max. rychlost: 269 km/h
Cena: 309.000,- Kč nová,
170 000,- Kč ('94)