XTZ 750 Super Teneré

Z hlediska majitele a příznivce typu XTZ 750 Super Teneré bych rád napsal několik poznatků:

            Celkově jsem s oběma modely (93 a 96) najezdil něco přes 30000 km a po mnoha konzultacích i s jinými majiteli bych si dovolil u starších typů upozornit na vyšší spotřebu, která se pohybovala okolo 8l/100km. V mém případě to bylo ještě o 2l více, což bylo zapříčiněno neodborným zásahem předchozího majitele do karburátorů. Dále se mohou vyskytnout problémy s přehřívajícím se regulátorem napětí. To lze vyřešit podložením regulátoru duralovou destičkou o větší ploše, která potom funguje jako chladič. Motorka při poruše tohoto zařízení funguje celkem normálně, začnou se však pálit žárovky a pojistky. Nedoporučuji toto ignorovat, neboť v mém případě došlo ke zničení CDJ jednotky. Následná oprava přesáhne cenu 15.000 Kč – a sezona je v pr......! Mnou popisované problémy se vyskytly u mého motocyklu r.v. 1993, který se již při koupi jevil opotřebený více než odpovídalo avizovanému počtu ujetých km.    Jinak mohu říci, že u mého druhého motocyklu téhož typu, se již podobné problémy díky změně v konstrukci nevyskytovaly a po celou dobu mi sloužil k obrovské spokojenosti a absolutně bez problémů. YAMAHA XTZ 750 je motocykl, který si mne zcela získal a mohu jej vřele doporučit všem, kteří touží za málo peněz pohodlně cestovat, nebo se jen tak po práci proletět po okreskách.

            Nyní vlastním Hondu VFR 800Fi a přestože je to skvělý stroj, moc rád vzpomínám na chvíle strávené v sedle mojí Super Tenerky.

 

S pozdravem:

„Motorkám zdar a YAMAZE SUPER TENERÉ zvlášť“

                                                                                                                        Luděk