HONDA VFR 750 F   

(RC 36)     r.v. 90  

Můj miláček

OD: Vlastika z Olomóca

 

 

Honda VFR byla moje vysněná motorka již od té doby, co jsem měl řidičák. Imponovala mi jak designem (letmé uchycení kola ,integrované blinkry), tak 4 válcovým motorem  do V 90 - super krouťák už od spodku. Na 6rychl. st. se dá jet od 60km/h do 240km/h a nárůst výkonu je velmi plynulý. V poslední řadě je to pohodlí, a to nemluvím o super zvuku .

Ale finance tomu chtěly jinak a tak jsem začínal v 96  na Kawasaki GPX 750R z `87 . Po této zkušenosti bych raději doporučil všem začátečníkům slabší motocykl na naučení, přece jen jsem měl velké štěstí, když jsem zvládl začátek na ,,silné ,, motorce bez vážné nehody ( to říká teď, předtím se cítil jako pilot F15 - pozn. Meco). Zkušenosti z Jawy175 se nedají moc počítat, je to nebe a dudy.

VFRko jsem si koupil tedy, až v 98 po dvou rocích na GPX. A to z 90. roku  za 120 000 kč tvrdě naspořených. Najeto 38000km.  Najezdil jsem zatím kolem 10 000 km a jsem plně spokojen. Motor  šlape bez závad (ventily jsou poháněny ozubenými koly, takže žádný rachotící rozvoďák), brzdy jsou přesně tak, jak mají být, ve srovnání s GPX účinnější. Posaz je pohodlný, ale dá se klopit i na uši. Po cestě na GPX k moři se na VFRce docela k moři těším. Jediná věc co mi u VFRka chybí oproti GPX, je výbuch výkonu kolem 6000 otáček - no prostě Kawa. Ale všechny ostatní plus mne nechávají klidným. Jako je velice  dobrá ovladatelnost, těžiště celkem nízko, tuhý rám. Ve vyšších rychlostech poskytuje dobrou ochranu před větrem, (nad 60 km/h v dešti je člověk suchý) a až neuvěřitelně rychlé sžití, je jako šitá na míru, s kawou to bylo o dost  delší.   

Co se týká GPX nyní ji vlastní jeden pacient - kamarád, motor šlape stále jako hodinky a to je na tachometru už přes 60 000km. Já na ní najel 15000km. A až na poruchu startéru bez závad.  Nepředpokládám, že ten stav někdo zvětšil spíš naopak. Tlaky na válcích 12,10,10,12, mluví sami za sebe. A to si oleje nevezme ani kapku. Ještě jedna věc stojí za zmínku a to ČZ řetěz 530 po cestě k moři 1800 km, byl zralej na výměnu, ještě že jsem měl s sebou klíče na napnutí. ČZ řetěz na 100k. moto už raději ne. 

DOPLNĚNÍ INFORMACÍ K GPX 750R 15. 8. 2006- Kawa se prodala po té co se na ní vystřídalo několik kamarádu až měla na tachometru 98000km někam do Liberce. Človíček ji původně chtěl na náhradní díly, ale když ji uviděl bude tomu tak s tou jeho původní. Motor stále nebere olej a vše je v přádku. Jsme domluveni že až bude mít 100000km dá vědět a uděláme bečku.....:o)

U VFRka je spotřeba benzínu podle stylu jízdy od 4,5 l až do 10 l supru*. Normálně se dá jet za 5,5 l. Po koupi jsem zatím žádné vážné investice neměl jen olej a gumy. Na jaře mne pak čeká seřízení komplet. motoru, svíčky, vzduch filtr, olej a zase gumy. V mnoha článcích jsem se dočetl  že na VFRka jsou nejdražší díly, ale myslím, že se to vyrovná četností výměn jednotl. dílů. V dalším  článku zase píší, že 100000 km. není pro VFRko žádný  problém, až na pár běžných investic. Možná bych se měl zmínit o novém laku. Ten původní (bílá perleť ) po pádu na obrubník ze stojanu nestál za moc a navíc všechno na něm bylo vidět. Rozhodl jsem se pro modrou metalízu - je opravdu lepší. Nicméně protože příliš neoplývám finančními prostředky, zvolil jsem lakýrníka dle ceny - a to byla chyba. Nejenom že mu část laku zreagovala s podkladem, ale protože některé díly stříkal vícekrát, nesedí odstíny jednotlivých dílů a přechodové hrany plastů jsou výrazně světlejší, sem tam mu něco ukáplo (soudě dle výsledků kdoví co při tom dělal..) no zabít málo. Zde je adresa - varuji před ním: ...........................!!   Důležitá rada Levnější lak je vždy horší lak  !!!!   

 

*Nedávno jsem se dočetl, že se dělají motory už 15 let tak, že nepotřebují olovo (mají hliníkovou hlavu), to znamená kdo chce, nebo spíš má možnost, tak jezdí na natural.                                                    

HONDU VFR 750F (od rv.90-rc36) mohu s klidným srdcem doporučit všem cestovatelům i závodníkům. Cena klesá značně pomaleji oproti ostatním motorkám. A i když někteří tvrdí že VFRko má nyní kde kdo, mně to vůbec nevadí, právě to mluví o kvalitě VFRka .


31.10.2000   Pokračování VFR 750 F

Po dlouhé době a třech sezónách na VFR a dalších 38 000 km se konečně dostávám k tomu napsat svoje zážitky a poznatky z ježdění.

Po krátkém ježdění s tmavě modrou metalízou do mého VFR - ka nacouval jeden neopatrný řidič oplu. A bylo to. Spojková páčka, zrcátko, dva levé plasty vše v háji a mohl jsem dělat nový lak. Tak jsem taky udělal a nový kabát je opravdu moc pěkný. Zvolil jsem světle modrou metal. a profesionálního lakoše mohu doporučit /kdo chce dám  kontakt/. Barva stála 5000 Kč a práce dalších 5, ale díky plně hrazené opravě pojišťovnou jsem spokojen. Viz foto posuďte sami. 

V sezóně 1999 jsem navštívil ,,Budějovickou akci,, Jižní Čechy moc pěkné -Hluboká, Orlík.......Až na průtrž mračen do které jsme nejenom vjeli, ale také ji následně po usušení projeli to bylo super. Při rychlosti kolem 130 km/h se dá v průtrži celkem v suchu obstát. Tedy pokud vám to dovolí vaše orgány.

Mohu říci, že řidiči aut kterým při jejich 80 km/h nestíhali stěrače koukali na projíždějící motorky s velkým úžasem.  

Pozn.1.11.2001: RADĚJI  TAK UŽ NEJEZDÍM BYLO TO NEZODPOVĚDNÉ............


O mých začátcích na Brněnském okruhu

    V loňském roce jsem po dlouhém přemlouvání a přesvědčování kolegů a spolupacientů z klubu jel kroužit na okruh.

    Je to jednoduché kdo si chce zajezdit má možnost každou středu. Vystojí si většinou frontu zaplatí 150kč/30 min. (v roce 2000) podepíše revers, že nepojede víc jak 90km/h (pod 90 jedete jen výjimečně) a jde se na to.

Má 1.půlhodina byla opravdu zajímavá. Start plný plyn, tak jako všichni, brzda pravotočivá zatáčka, jdu na ucho jak jen to jde, aspoň jsem si myslel. Ale ta zatáčka se zavírá a já musel jít ještě níž (takhle nízko jsem ještě nikdy nebyl) celkem silný zážitek. A to při tom všem, mne předjížděli všichni z obou stran skoro jako slimáka a na tachometru něco málo pod 100km/h. Další rovinka plný plyn brzda a t.d.

  Takto proběhlo několik prvních kol než jsem se vůbec na okruhu rozkoukal a zjistil co mohu očekávat od jednotlivých zatáček. Nejhorší byl vždy ,,průlet,, prvních deseti jezdců, kteří na slikách celkem v pohodě předjížděli o dost rychleji i z vnějšku. Postupně se to lepšilo a při druhém ježdění jsem začal klopit víc a víc. (je to zrádné člověk zkouší zkouší kam až to jde a najednou je za hranicí a.......)

     Při posledním 3.ježdění v r.99 jsme si přivezli i kameru a udělali celkem pěkné záběry. Třeba i to jak Mecan ještě na YZF navštívil kačírek za cílovkou a po 2.se narodil, když to ustál a skončil 3m od pneumatik. Od té doby dělá na vedlejšák u JZD Grand Prix Brno traktoristu (krásně to tam pooral). Já pro změnu se nechal nabuzen adrenalinem vyprovokovat k závodu se Seatem (zdál se jako snadná obět).Tento závod se odehrál na cestě do Olomouce a v noci při rychlosti nad 180 km/h a to není až taková sranda (a to nemluvím o tom co mi řekl kameraman co seděl za mnou po té co jsem ho vysadil v Ol. (ale  Seata jsem dostal !)

   Dnes už ale mohu říci zodpovědně po dalších jízdách v Brně, že je to jen a jen dobře tam jezdit, protože se člověk naučí ovládat svoji motorku. A hlavně pozná co motorka i řidič umí a díky tomu projede zatáčku kterou by před tím projel rovně, nebo brzdil i když se to už nedá.   


Něco málo o technice:

     Teď mám na tachometru něco málo přes 69 000km, takže jsem najel zhruba 31 000KM na VFRku ..Zadek je asi nejlepší Macadamka předek jdu do Dunlopky. Macadamka se neosvědčila dělají se na ni velké schody na bocích.

    Při:  51 500 km jsem musel měnit spojkové lamely + pružiny, 58 000 km tak jako každou zimu kompletní servis příprava na sezónu (olej Motul + filtr, seřízení karburátorů, svíčky NGK ) + přeleštění sedel ventilů . Mechanik si velice pochvaloval stav motoru prý vypadá tak na 30 000 km a ne na 58 000km .Tlaky 11,10,10,11.

            66 000 km což bylo letos (2000) odešel regulátor napětí (asi ty vedra) nový  od Hondy 6000 Kč může být i z  R6 za 2800 Kč. A má lepší chlazení. (jsou k mání i od náhradních výrobců.)

   Na Mototur 2000 brzda - naměřeno 93 koní na zadním kole. (Německá verze)  


   1.11.2001   Pokračování VFR 750 F  

Nyní na mém ukazateli km je již číslo 78 850 km. To je už co říct. VFR šlape stále bez závad. Na jaře jsem provedl výměnu tlumičového oleje předních vidlic za nejtvrdší (HEAVY 15-20 MOTUL), nové pneu Michelin Macadam letos už 100X  (ta přední je fakt dobrá na rozdíl od 90X, která dělá pěkné schodky). A navíc se tváří po 8000tis. km, že na nich najedu hrubě přes 12000tis. km.

 

Technické údaje:   

Honda VFR 750F,RC36 Motor: kapalinou chlazenej čtyřvál do V90,16ti ventil  Objem válců:748ccm Výkon:74 kw(100k)při 10500ot/min Krouťák:78 Nm při 9000ot/min Karburátory :4 x keihin ,34 Převodovka:6-ti stupňová Sekundární převod :řetěz Pohotovostní hmonost:219 kg Objem nádrže : 20/4 Pneu : 120/70zr17,170/60 zr 17 Výška sedla :78 cm Zrychlení 0-100: 3,4 s / 240 km/h Cena : 110 000-120 000 kč (rv. 90) VFR 800FI 98-369 000 kč   

vlastap@email.cz

Napiš něco o své motorce, nebo svůj názor na VFR.